Maldon, Australië

Gratis campings en hotels

14 februari 2016 - Maldon, Australië

Als ik aan een update zou beginnen die alles zou beslaan wat we de afgelopen tijd gedaan hebben ben ik bang dat niemand die uit zou lezen. Dus ik hou het kort. Kijk vooral naar de foto's en de routekaart: we zijn kris kras door Victoria getrokken!

Sinds mijn vorige update hebben we besloten dat rondtrekken en doen waar we zin in hebben veel leuker is dan nog weer een nieuwe baan, dus dat hebben we maar gedaan. We hebben letterlijk per dag bekeken waar we zin in hadden. Zo hebben we hele dagen zitten lezen op de mooiste campings, of de hele nacht feest gevierd met oud en nieuw in Melbourne. We hebben genoten van lekker eten en drinken bij een chocolaterie en een brouwerij, maar ook bij ons eigen kampvuurtje met marshmallows en zelfgemaakt brood. We hebben wandelingen gemaakt in de bergen, waarvan een zelfs met overnachting!, en we hebben aan het strand gelegen. We hebben zeldzame Australische dieren in een Sanctuary gezien en een possum heeft een poging gedaan ons eten te stelen. We hebben een week bij een Australische familie doorgebracht en ik heb weer met Bethany (van de jungle, 3 jaar terug) af kunnen spreken! We hebben gezellige avonden gehad met andere backpackers en een discussie over buitenlanders met een Redneck. We hebben de extreem toeristische Apostelen en de Great Ocean Road bezocht en vandaag waren we op een klein marktje met handgemaakte producten.

Je kunt je inmiddels wel voorstellen dat we ons geen moment hebben verveeld! En gek genoeg zou ik zo morgen in het vliegtuig stappen op weg naar huis. We hebben het namelijk ook uitvoerig over de toekomst gehad en ontzettend leuke plannen gemaakt. Uiteraard is het nog maar zien wat ervan terecht komt, maar ik kan niet wachten om ermee te beginnen! Tot die tijd zal ik zeker niet klagen, over een week komen de ouders van Sebastiaan langs voor een vakantie. En hoewel ik aan het eind van deze zomer ongetwijfeld de gratis campings zal missen is een hotel op zijn tijd natuurlijk ook niet mis!

1. Sebastiaan:
    14 februari 2016
    Enkele van deze verhalen staan beschreven op mijn blog, hoewel ook ik sommigen niet eens genoemd heb: http://scnijland.nl/australie/
  2. Loes:
    14 februari 2016
    weer een leuk verhaal! en prachtige foto's, jullie zien er heel gelukkig en goed uit. Ik wens jullie een heel fijn weerzien met de ouders van Sebastiaan en fijne vakantie met z'n 4tjes!
    lots of love